Pengikut

Aku redha ...

Assalamualaikum
Apa khabar2 kwn blogger semua? Moga2 sahabat  semua berada dalam keadaan yang sihat...ermmm...izzah kurang sihat hari nie..demam...tambah2 lagi baru dengar berita yang kurang menyenangkan minda...
Semalam....melangkah keluar dari klinik di ofis semalam...hati izzah menjadi walang....takut ada..sedih pun ada..ingatkan ke klinik semalam hanya utk mendapatkan rawatan sakit belakang...rupa2nya..sakit lain pulak yang menjengah...dr buat urine test..dan keputusannya positif...izzah dapat sakit batu karang!

Ermmm....sakit lain pun takhilang lagi...dah dapat sakit baru....tapi..sakit nie tak bahayakan...mcm2 ubat izzah dapat semalam...mcm2 bentuk..mcm2 mana..salah satunya utk pecahkan batu karang tu...walauapapun keadaan...izzah dah redha..sangat2 redha...mungkin ini ujian Allah...atau sebagai kifarah ke atas dosa2 yang telah izzah lakukan dahulu...

Kepada semua sahabat...tabah dan redhalah dlm menghadapi setiap ujian dan dugaan Allah s.w.t...Allah beri ujian sbb Allah sayangkan kita lagi...mahu lihat kita berubah menjadi yg lebih baik...wallahu'alam!

6 ulasan:

  1. Dear izzah:sabar dan redha..itu lah kata kunci untuk kita sbgai seorg islam.....sabar k..

    BalasPadam
  2. terima kasih byk2 pia...minta doakan supaya cepat sembuh...

    BalasPadam
  3. sakit batu karang? isk3... yg kat pundi kencing tu ke?org kate kene slalu minum air barli...

    BalasPadam
  4. shah: kat pundi kencing?? .. rasanya byk tempat lah bro..anyway..thanks utk nasihat..

    BalasPadam
  5. sis. bykkan besabaq ea. sesungguhnya Allah bersama org yg sabar. Allah menguji tanda Allah syg, bukti Allah nak kita slalu dekat dgnNya.
    bykkan berdoa, semua penawar penyakit ada pada Allah:) keep smiling n never end up hoping to Allah

    BalasPadam
  6. mekasih dik...moga2 semuanya sembuh seperti biasa..

    BalasPadam