Pengikut

Akibat cuti 'extra' ...

Assalam....
Dah lama benar tak menulis dalam diari maya aku nie...macam2 hal yang berlaku semenjak kebelakangan ini...sibuk dengan majlis pertunangan adik ku sham dan juga famili day keluarga emak ku yg kami buat di Mersing Beach Resort...Alhamdulillah..walaupun byk halangan...semuanya dapat berjalan dengan lancar...yang penting...semua happy....

Bila dah lama bercuti...sampai lah saat naik kerja balik...anak2 pun baru jer naik sekolah wlpun sekolah dah buka seminggu lepas...baru je aku ngan suami ambik dari kg...kiranya aku bg cuti 'extra' ler kat bebudak tu..dan natijahnyer...nah!...si kak nyah (adik) x mo gi sekolah! 

Pagi Selasa hari tu...memula kat umah..aku tanya Kak yong (kakak) sama ada nak sek or nak duk taska jer coz kami baru tiba dr kg awal pagi tu...kak yong kata dia nak gi sekolah then kak nyah pun nak gak pergi...so aku siap2 kanlah kedua2 nya....masuk kereta...then sampai sekolah...keadaan terkawal...

Dari jauh aku dah nampak teacher diaorg tgh suruh bebudak masuk dalam kereta coz dah nak gerak gi Tadika...sampai taska...kakyong terus masuk keta teacher...kak nyah dah start ngeko aku kulu kilir hantar beg baju ngan slipper kat dalam...sambil tgn pegang baju kurung aku tak lepas2! aku suh masuk kereta dia tak nak gak...waddehell?? lama2 aku tgk dia dok kesat2 air mata...ahhh sudahh...lagi sekali aku tegur...terus nangis teresak2 mintak aku dukung, tak nak ke sekolah katanya...ayakk!

Aku pun dukung la...sambil molot potpet mujuk, sampai kat keta teacher...teachernya ambik dukung, peluk2, pujuk2...sambil ckp...ni sbb lama sangat la ni cuti...erkkk!!...aku sengeh2 jer...salah sape? salah aku ler...! nasib baik mkn pujuk pulak...fuhh! aku pun hape lagi...cepat2 ler masuk keta cabut tinggalkan taska. kalau lagi lama kat situ karang...harus lagi panjang dramanya! Hehehe....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan