Pengikut

Dunia baru

Assalam ...
Hari ini, ditahun baru ini, jln2 raya dah mula jem...keta dah mula byk kat atas jalan...pagi ni terlewat 10 minit sampai opis, spoil betul ! Ni lah dia, gara2 tengok citer Adam Hawa marathon malam tadi. Habis jer episod baru kat tv, aku sambung tgk citer tu kat pc, adik ipar yg tolong download kan...kenkonon utk aku tgk kat hospital masa jaga abg accident dulu...tapi manalah nak sempat...kat hospital kan...yg si pesakit pun byk gak kerenahnye...mmg aku tak leh duduk, apatah lagi nak bersantai2 tgk movie ! Tu yg aku bantai 'balas dendam' balik tgk episod2 yg lepas...Tapi tak per...semua tu aku tak kisah, dan ianya dah pun berlalu...kini abg dah sihat, Alhamdulillah ! Hajat di hati nak buat kenduri kesyukuran sikit, tapi masih belum berkesempatan...Insyaallah, waktu tu nanti akan sampai juga bila ada rezeki...

Dan hari ini...anak2 kecil yang baru masuk darjah satu tentunya mereka sangat2 berasa asing dengan dunia baru mereka...comel2 sungguh...dengan memek muka yg cam takut2...pegang kuat tangan mak bapaknye cam tak mo lepas! Rata2 aku lihat di sekolah sepanjang perjalanan ke opis tadi, kereta mak ayah byk parking kat luar sek...ye lah...tak kan keta cikgu pulak kan...or keta cikgu besor...haha! 

Untung betul anak2 zaman skrg kan...berteman ke sekolah...pergi berhantar, balik berambik...zaman kita dulu2 ada ? Aku akui zmn aku dulu dlm early 80's, mana ada tu semua...pergi lah ko sek sendiri2, kalau ada kwn2 dkt umah, ok lah....adalah teman...masa tu duduk dengan atok...dia org pagi2 subuh dah sibuk nak ke kebun menoreh getah...tinggallah kita sendiri, nasib baik masa tu aku ada sorang makcik ngan 2 sepupu yg duk sekali, kira happening gak lah pepagi bila nak gi sekolah awal tahun !

Tahun depan 2014, giliran anak aku masuk darjah 1...apa ??? dah darjah satu ??? Tak tau lah camne gayanye sok. Tgk drpd tingkah lakunya masa di tadika/taska, cikgu kata dia lah yg 'Mastermind' !...mak aiii....so rasa cam tak de masalah...tapi tadika tu dunianya hanya ada manusia berskala kecil...sek rendah ramai...ntah ler...maknye pun tak tau dan tak boleh nak imagine! Just wait and see...dannnn...maknanya umur maknye pun bertambahlah lagi 1 angka! phewww...tua dah wehhh...dah tua2 anak baru nak masuk standart 1, aku nengok anak2 org lain sume dah beso2....cam senang jer...aisshhhh...!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan