Pengikut

"Langgar kereta sebelum samun.."

Assalamualaikum...salam sejahtera buat semua warga blog....harap2 semuanya bukan didlm situasi 'monday blues' yerr...semua org kata hari Isnin adalah hari yg paling malas tuk bgn pagi dan pergi kerja... ermm...pokok pangkalnya kita sendiri kan!

Baca paper Metro hari nie IZ tetarik dgn tajuk berita "langgar kereta sebelum samaun", yg mana seorg wanita disamun oleh org yg telah melanggar keretanya. Rasanya, perkara ni dah lama berlaku kan dlm masyarakat kita, cuma ia semakin hari menjadi semakin teruk dan buruk sehingga ada yg mengorbankan nyawa!

Berbalik pd cerita tadi...apakah sekarang nie, kalau org langgar kereta kita dari belakang, kita akan buat tak peduli sahaja? teruskan sahaja perjalanan walaupun keadaan kereta kita dah remuk sgt2. Kita buat tak peduli sbb takut akan disamun, dirompak, dan mungkin dibunuh oleh yg melanggar.

Mcm mana cerita tu? Kita tidak tahu niat org lain terhadap kita. Jika dlm keadaan panik, kita tidak mampu utk berbuat apa2 bukan... Jadi, apa langkah2 keselamatan, terfikirkah kita jika ianya terjadi di saat2 yg tidak kita duga? Wallahu'alam...minta dijauhkan...

6 ulasan:

  1. bace gak news tu.. hati2 la yer.. zaman sekarang.. dorang nak cari duit mudah..

    BalasPadam
  2. kalau saya yg dilanggar, saya terus drive smpai balai polis. takut arr nak benti. org skrg mcm2.

    BalasPadam
  3. susah gak kan. ingat berenti nak mintak ganti rugi...elekkan drive sorang².

    BalasPadam
  4. aibaks: tu la...cari duit dgn cara menyeksa org lain...!

    BalasPadam
  5. kakchik: betul kata kak chik tu..drive terus ke balai, tapi takut yg melanggar bukan kaki samun, tapi lari tak mau bayar! lagi haru..

    BalasPadam
  6. misza: setuju dgn miza...elak drive sorang2...

    BalasPadam